Vóóruit met de geit
11 april 2011 - In deze voor (onder andere) de cultuursector roerige tijden, is het dikwijls zoeken naar houvast. Het hebben of ontwikkelen van een gezonde ambitie is daarbij onontbeerlijk. Er bestaat waarschijnlijk geen woord dat, zeker nu, méér gebruikt wordt in vacatureteksten dan het woord ambitieus. 'Ambitieuze bladenmaker gezocht', 'Verkoper met ambitie gevraagd', 'Welke ambitieuze durfal komt ons team versterken?' Mensen met ambitie stellen zichzelf duidelijke doelen en leggen de lat daarbij dikwijls hoog. Ze houden niet van stilzitten, willen leren en zich ontwikkelen. Ze stellen alles in het werk om hun doel(en) te bereiken en zijn daarbij dikwijls vernieuwend. Ook willen ze graag erkenning voor wat ze doen en kunnen. Miskende ambities doven uiteindelijk uit. Bovenal vergt ambitie een dosis lef!
Ook voor de Kargadoor staat het hebben van een gezonde ambitie voorop. Als organisatie willen wij dat graag uitstralen naar onze vaste en vrijwillige medewerkers, onze gasten en, niet in de laatste plaats, naar de stad waarin wij al sinds jaar en dag gevestigd zijn. De Kargadoor wil vooruit en zoekt daarbij nieuwe wegen. Naast het verstevigen van onze huidige positie onderzoeken wij graag waar mogelijkheden liggen voor de verrijking van ons aanbod.
Als zalenverhuurcentrum bedienen wij een groot aantal maatschappelijk betrokken organisaties. Daarnaast bieden wij als cultuurplatform met name startende artiesten een podium. Op het gebied van de multiculturele samenleving vinden bij ons relevante bijeenkomsten en evenementen plaats. Onmiskenbaar zijn dat de bestaande pijlers onder ons bestaan. Die zien wij graag bestendigd en zelfs verstevigd. Daarnaast is het ons eraan gelegen om ook nieuwe wegen te onderzoeken. Wat mist Utrecht als bruisende, aantrekkelijke cultuurstad? Liggen daar voor ons kansen?
Ambitie vraagt echter ook enige investering. Investering in jezelf als organisatie. Stilstaan bij het huidige beleid, ideeën ontwikkelen voor de toekomst, een plan opstellen van de weg die je wilt gaan en een constante aandacht voor PR en communicatie. Zichtbaar maken wat je deed en doet en waar je goed in bent. In deze fase bevindt de Kargadoor zich momenteel en hoewel dat, ook ons, af en toe het gevoel van stilstand geeft is er van stilstand geen sprake.
In de afgelopen periode hebben wij, naast de dagelijkse gang van zaken, hard gewerkt aan de versteviging van onze positie. Uit het niets werd een cultureel programma ontwikkeld met spraakmakende evenementen. Er is geïnvesteerd in een fris nieuw logo en een professionele en zéér gebruikersvriendelijke website. Onze Kargadoorkrant onderging een ‘extreme make over’ en in het verlengde daarvan ontstond een nieuwe eigentijdse flyer en een in het oog springende maandposter, verspreid over héél de binnenstad. Onze PR werd opgepompt en het bestaande Facebook account nieuw leven ingeblazen. Onze eerste digitale nieuwsbrief is inmiddels verschenen en langzaam aan verschijnen er artikelen over ons in de lokale pers.
De ontwikkeling van nieuwe ideeën en plannen, ook voor het komende seizoen, gaat gestaag door. Dat alles niet in de laatste plaats door de tomeloze inzet van véél van onze medewerkers. Iedereen draagt op zijn of haar gebied een steentje bij en geeft daarmee blijk van een gezonde ambitie. Wij zijn daar als organisatie bijzonder blij mee en trots op! Hoewel het als een cliché klinkt beschouwen wij onze medewerkers daadwerkelijk als ons grootste kapitaal. Mede door hun inzet zien wij de nabije toekomst dan ook met groot vertrouwen tegemoet.
Met vriendelijke groet,